Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025

"Rebranding" τι σημαίνει


 

Το rebranding είναι η διαδικασία αλλαγής της εταιρικής ταυτότητας μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας

. Περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας νέας εικόνας, ονόματος, συμβόλου, σχεδιασμού ή μηνύματος με σκοπό τη

διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και την αναδιαμόρφωση της αντίληψης του κοινού. 

Τι μπορεί να περιλαμβάνει το rebranding

Το rebranding μπορεί να είναι μια ελαφριά ανανέωση ή μια πλήρης αναδιαμόρφωση. Μπορεί να αφορά σε: 

·         Αλλαγή λογότυπου: Ένα πιο μοντέρνο ή διαφορετικό λογότυπο.

·         Νέο όνομα: Πλήρης αλλαγή του ονόματος της εταιρείας ή του προϊόντος (π.χ. από Twitter σε X).

·         Ανανέωση σλόγκαν και μηνυμάτων: Επικοινωνία μιας νέας φιλοσοφίας ή στρατηγικής.

·         Αλλαγή οπτικής ταυτότητας: Επανασχεδιασμός της χρωματικής παλέτας, της τυπογραφίας και άλλων οπτικών στοιχείων.

·         Διεύρυνση ή αλλαγή κοινού: Στόχευση σε νέες αγορές ή κοινό.

·         Αναπροσαρμογή αξιών και αποστολής: Δημιουργία μιας νέας ταυτότητας που αντικατοπτρίζει τους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας. 

Γιατί μια εταιρεία κάνει rebranding

Οι λόγοι για το rebranding ποικίλλουν: 

·         Εκσυγχρονισμός: Η εικόνα της εταιρείας έχει παλιώσει και χρειάζεται ανανέωση.

·         Αλλαγή στρατηγικής: Η εταιρεία επεκτείνει τις υπηρεσίες της ή θέλει να απευθυνθεί σε διαφορετικό κοινό.

·         Ανταγωνισμός: Θέλει να ξεχωρίσει σε μια κορεσμένη αγορά.

·         Συγχώνευση/Εξαγορά: Δύο εταιρείες συγχωνεύονται και δημιουργούν μια νέα, ενιαία ταυτότητα.

·         Αποκατάσταση φήμης: Αντιμετώπιση ενός αρνητικού γεγονότος ή βελτίωση της φήμης.

·         Αλλαγή κατεύθυνσης: Μια πλήρης αλλαγή πορείας, όπως από την παραγωγή ντόνατς στην έμφαση στον καφέ (Dunkin' Donuts σε Dunkin').