Το υπουργείο Οικονομικών είναι στις ετοιμασίες
για την αποστολή των ειδοποιητηρίων για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για
το 2012. Φυσικά και θα υπάρχει αύξηση των τελών σε σχέση με πέρσι και αυτό δεν
το επιτάσσει η Τροίκα, όμως η διαρκής μανία της ηγεσίας για περιορισμό των
κυκλοφορούντων αυτοκινήτων. Σχεδόν 5,5 εκατομμύρια θα είναι οι τυχεροί που θα
λάβουν το χαρτάκι ωστόσο και πάλι
αναμένονται οι γνωστές ουρές στις εφορίες για δήλωση ακινησίας. Τα νέα τέλη διαμορφώνονται με βάση τον κυβισμό για όσα οχήματα έχουν ημερομηνία άδειας κυκλοφορίας έως τις 31 Οκτωβρίου του 2010. Η ποσοστιαία αύξηση είναι κατά μέσο όρο 10% και το σήμα θα κοστίζει από 22 ευρώ έως 1320 ευρώ.
αναμένονται οι γνωστές ουρές στις εφορίες για δήλωση ακινησίας. Τα νέα τέλη διαμορφώνονται με βάση τον κυβισμό για όσα οχήματα έχουν ημερομηνία άδειας κυκλοφορίας έως τις 31 Οκτωβρίου του 2010. Η ποσοστιαία αύξηση είναι κατά μέσο όρο 10% και το σήμα θα κοστίζει από 22 ευρώ έως 1320 ευρώ.
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010
Όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 τα τέλη προκύπτουν βάσει των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Για να βρείτε πόσο θα πληρώσετε απλά βρείτε τις εκπομπές CO2 από τους πίνακεςτου gocar και κατόπιν πολλαπλασιάστε τα γραμμάρια που εκπέμπει το αυτοκίνητό σας επί το κόστος ανά γραμμάριο.
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010
Φορτηγά και μοτοσυκλέτες
► Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) τα τέλη θα είναι 140 ευρώ ενώ για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, υπολογίζονται ομοίως με τα αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Για τα ρυμουλκά τράκτορ θα είναι 300 ευρώ.
►Αυτοκίνητα που δεν ανήκουν στις πιο πάνω κατηγορίες : 535 ευρώ.
Tέλη κυκλοφορίας για υβριδικά, υδρογόνου και ηλεκτροκίνητα οχήματα
Απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας τα υβριδικά επιβατικά ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ), με κινητήρα έως 1.929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010. Για όσα ξεπερνούν τα 1929 κ. εκ. τα τέλη αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
Για όσα ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1.11.2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα αν αυτά είναι ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης οχήματα.
Ακόμα και οχήματα για τα οποία δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, όπου έχει χορηγηθεί απαλλαγή, υποχρεούνται στην προμήθεια ειδικού σήματος το οποίο κοστίζει πέντε ευρώ
Kυρώσεις και πρόστιμα
Σε περίπτωση που κάποιος δεν πληρώσει τα τέλη η κυκλοφορεί χωρίς το σήμα (π.χ. δεν το έχει κολήσει) τότε οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος αφαιρούνται και επιστρέφονται μόνο εάν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει το σήμα και το αποδεικτικό πληρωμής του κατά περίπτωση προστίμου.
Εάν τα τέλη πληρωθούν εκπρόθεσμα τότε επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ως εξής:
α) Για οχήματα στα οποία αναλογούν τέλη κυκλοφορίας κατώτερα των 30 ευρώ, το πρόστιμο ανέρχεται σε 30 ευρώ
β) Για οχήματα στα οποία αναλογούν τέλη κυκλοφορίας ανώτερα των 30 ευρώ, το πρόστιμο ανέρχεται στο ύψος των τελών κυκλοφορίας, που υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα του οχήματος ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (C02), σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις του νόμου
γ) Στην περίπτωση που το όχημα απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, το πρόστιμο για την εκπρόθεσμη προμήθεια του ειδικού σήματος είναι ίσο με το ένα δεύτερο (1/2) των τελών κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση στον κυλινδρισμό του κινητήρα ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (C02) του οχήματος, πλην της περίπτωσης που τα αναλογούντα τέλη είναι κατώτερα των 30 ευρώ, οπότε, όπως προαναφέρθηκε, το πρόστιμο ανέρχεται σε 30 ευρώ, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις
Σε περίπτωση που αγοράσατε το σήμα και δεν το κολλήσατε εγκαίρως στο Ι.Χ., κινδυνεύετε να χάσετε τις πινακίδες και να πληρώσετε πρόστιμο 30 ευρώ.
πηγή